22 mai 2009

Muzichie

Ma tot gandesc la ce muzica mi-a placut de-a lungul timpul, daca ceva s-a schimbat sau dimpotriva a ramas la fel. Ce e drept e drept mi-a placut muzica buna din totdeauna.Imi amintesc cu mare placere cand eram mica si mergeam la gradinita ma trezea mama dimineata cu Trei culori la radio ( ok, nu e muzica buna, but it's something I can recall :P). Ascultam Sacrifice a lui Elton John si Gabriel Dorobantu :) pe atunci. A da si Loredana Groza. Cate valuri a facut Buna seara iubito, nu ca pricepeam eu pe la 4 ani despre ce era vorba in propozitie, dar suna bine melodia. A si Mihaela Runceanu si Aurelian Andreescu.Apropos de cele doua mari talente are Romaniei: m-am bucurat enorm cand Jurnalul National a scos CDurile cu ei. Le am cumparat si le ascult cand am timp cu foarte mare placere. Ce pot sa spun decat: mare pacat pentru ca nu mai sunt printre noi. Din repertorul international aveam ABBA si Roxette, ce vocalize mai faceam pe o caseta cu Crash, Boom , Bang pe la o vecina de la o scara mai incolo.Bineinteles ca erau si New Kids on the Block, East 17 si mai apoi Take That ( ua ce mare fan am fost :) ). Si normal, cine nu asculta Depeche Mode?? Mi-a placut mult de tot muzica de pe coloana sonora a serialului Twin Peaks. Are ceva magic. A si tangoul acela mirific din Parfum de femeie. Vremea a trecut si Take That nu mai erau asa ca am trecut la Robbie Williams direct. Mare om, mare caracter :D I love him still! Prin 2000 s-a produs un declic si hopa am dat la un moment dat prin februarie pe la radio peste o melodie care avea sa isi puna pecetea pe urmatorii ani ai vietii: Join me. De aici a inceput un traseu anevoios de fan HIM...si cam tot din 2000, de la un CD dat de cineva spre ascultare mi se trage si pasiunea pentru vocea Tarjei si versurile lui Thuomas. She is my sin imi place si acum. Acum pot spune ca mi-am mai rafinat gusturile muzicale si ascult diverse: de la Anouk la Lara Fabian, trecand prin L'ame immortelle si Savage garden, ajungand la Robbie Williams, Lacuna Coil, Roxette si altii. Am devenit fan Leonard Cohen si zic ca s-a meritat pentru ca e un om deosebit. Evanescence si Breaking Benjamin ne fac zilele mai frumoase, iar Rammstein si Tori Amos, tanti Tori cum ii spun eu :), raman preferatii mei pentru anumite stari de spirit. Muzica este diversa, genurile sunt diferite, totul e sa sune bine. Si cum bine se stie, a suna bine inseamna de la om la om total altceva. Muzica clasica va avea mereu ceva aparte pentru mine, ca de altfel si raposatul Falco. De la Mozart la Verdi trecand prin Vivaldi si Wagner as asculta orice. Rahmaninov si Tchaicovski au sunat din totdeauna foarte foarte bine pentru urechile mele. Nu regret decat faptul ca de un an incoace nu am mai apucat sa merg la opera, dar promit sa repar aceasta eroare. Va recomand Nabucco. eu una l-am vazut de cel putin 10, dar de fiecare data m-a emotionat. Opera asta are ceva sublim in ea, si cum mie din totdeauna mi s-au parut extraordinare corurile ce pot sa mai spun de acela celebru din Nabucco? Poate doar ca este divin... Asa ca imi iau ramas bun pentru acum cu speranta ca v-am facut pofta sa ascultati niste muzica buna. Ma rog, fiecare cu ce-i place si mai ales cu ce inseamna muzica buna pentru el/ea. Enjoy the silence!

4 comentarii:

  1. Pe acesta cale doresc sa aduc multumiri celor doi prieteni care m-au ajutat de-a lungul vremii in a imi procura muzichie: mon bebe aka Dana si Aditza. Thanks to them am vreo 200 de CD-uri si daca nu se inventa intre timp MP3-ul batea pana acum recordul de mult.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si mie imi place Loredana.Zi-le Loredana!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ai inteles gresit...era vorba de O melodie, adica Buna seara, iubito nu de toate melodiile cantate de ea. A avut pe la inceput de 90 cateva melodii bune dar acum e praf...varza totala!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mai baga si tu un articol pe blog, imi lasa gura apa sa mai citesc, ce faci, somezi?

    RăspundețiȘtergere